Mijn dag bij Würth

Mijn dag bij Würth

Stel dat je bij Würth werkt, dan vertel je op een verjaardag wel eens over je werk. Wat je nou eigenlijk doet, wat je die dag hebt gedaan of waarom het zo leuk is om bij Würth te werken, bijvoorbeeld. Een aantal van onze collega’s deed vandaag hun verhaal.  

Wat doe jij eigenlijk bij Würth?

 “Ik zorg ervoor dat mijn klanten nooit misgrijpen”

“Ik adviseer mijn klanten bij het maken van een keuze voor het best passende product. Ik weet precies wat de klant doet en wat hij daarbij nodig heeft. Met behulp van mijn adviezen kunnen zij hun inkoop en processen optimaliseren. Ik heb niet alleen doelstelling in sales, maar ook in klanttevredenheid. Ik streef er elke dag naar om die te verbeteren. Elke klant is anders en vraagt ook een andere aanpak, dat maakt elke dag afwisselend. Door alles wat ik buiten hoor en zie, kom ik wel eens verbeterpunten tegen. Ik geef daarover ook input aan de ondersteunende binnendienstcollega’s. Als ik zelf ondersteuning nodig heb, zoek ik die ook intern. Ik weet precies bij wie ik waarvoor terecht kan.”

Waarom vind jij je werk zo leuk?

‘Ik wil mezelf continu verbeteren”

Sales draait om de combinatie tussen een goede persoonlijke relatie en kennis van producten, processen en systemen. In al mijn gesprekken richt ik mij op klanttevredenheid op basis van optimale bediening en expertise. Ik vind het leuk om te scoren en wil mezelf continu verbeteren. In sessies met mijn leidinggevende, analyseer ik mijn klantgesprekken zodat ik daarna gericht kan werken aan mijn verbeterpunten. Natuurlijk houd ik de markt goed in de gaten. Ik volg regelmatig sales- en producttrainingen en ik verdiep me in de business van mijn klant zodat ik daar op in kan spelen. Dat werkt, want daardoor gunnen klanten mij de order. “ 

Wat heb je vandaag gedaan?

“Multitasking is mij niet vreemd!”

“Op basis van een geautomatiseerde routeplanning, begin ik aan een dag vol klantbezoek. Ik heb er zin in, want vorige week heb ik mijn weekrecord verbroken waardoor ik nu in de top 3 van mijn team sta. Het eerste klantbezoek levert me de nodige vragen op. Nog tijdens het gesprek zoek ik de relevante productinformatie op, zodat ik een prima informatief gesprek kan voeren. Na een aantal specifieke analysevragen kom ik samen met mijn klant tot een passende productkeuze en een mooie order. Ik zet hem in bestelling en zorg ervoor dat die z.s.m. geleverd wordt. Het is druk vandaag, ik ga nog enkele nieuwe klanten langs en probeer daarnaast een aantal klanten telefonisch van advies te voorzien. Multitasking is mij niet vreemd; ik krijg er energie van om klant na klant blij te maken met  mijn expertise en een bestelling. Gelukkig kan ik tegenwoordig mijn orders onderweg invullen. Zo hoef ik op het einde van de werkdag alleen nog de voorbereidingen voor de volgende dag te doen.”

 

Over Würth Nederland B.V.
  • Weinig hiërarchisch
  • Lage bureaucratie
  • Bedrijf met een toekomst visie
  • Onderdeel van kerngezond familiebedrijf
  • Succes en slim werken wordt beloond
  • Interne doorstroom mogelijk
  • Groot bedrijf, maar kleinschalig opgezet
Contactgegevens

Würth Nederland B.V.
Het Sterrenbeeld 35
5215 MK 's-Hertogenbosch
Nederland

+31 (0)73 - 629 1652
recruitment@wurth.nl

Naar contact