Met onze oplossingen de klant beter maken

Met onze oplossingen de klant beter maken

Wat leuk dat je mijn blog leest!

Ik ben Kevin Strik, werkzaam als vertegenwoordiger in de divisie Bouw. De oorsprong van deze blog ligt in 20 april 2018. Onze HR Adviseur reisde die dag met me mee vanwege de Reinhold Würth Workout Week. Dit is een jaarlijks terugkerend evenement, ter ere van de verjaardag van de directeur eigenaar van Würth, waarbij de collega’s uit de binnendienst meereizen met collega’s uit de buitendienst.

Op deze bewuste vrijdag is de fundering gelegd voor een (hopelijk) nog hele lange goede relatie tussen Würth en Aquasfeer!

Ik neem jullie even mee terug naar enkele weken voor die bewuste 20 april. Het was die dag een lekker normaal dagje; klanten bezoeken, nieuwe klanten zoeken… totdat plots de telefoon ging: Willem (een goede vriend van mij) belde mij met de vraag of ik eens een keer op gesprek wilde komen, omdat ik wellicht het bedrijf waar Willem werkt (Aquasfeer) kan helpen.

Aquasfeer is een bedrijf dat ruim 12 jaar bestaat en dat gespecialiseerd is verkoop, aanleg, techniek en onderhoud van zwembaden. Aquasfeer is enorm gegroeid de laatste tijd. Vanwege specialistisch werk in een steeds groter wordend team, was het overzicht kwijt van de producten die er lagen. Wat werd er gebruikt, door wie, hoe vaak en wanneer?. 

Na het bezoek op 20 april was ons duidelijk wat er speelde binnen het bedrijf en heb ik nagedacht hoe wij als Würth zijnde de struikelblokken van de klant om kunnen zetten in oplossingen! Na het eerste gesprek met Willem, waarin dit duidelijk is geworden, ben ik om de tafel gegaan met Martijn en Ismo, welke verantwoordelijk zijn voor o.a. de aansturing en de inkoop van het bedrijf. Met deze drie heren hebben wij een assortiment bepaald van artikelen waarin Würth kan voorzien. Hierin heb ik ze, met ons enorme assortiment, positief kunnen verrassen wat er allemaal mogelijk is bij Würth. Ook hebben wij bedacht dat het slim zou zijn om een eigen voorraad op het bedrijf neer zetten in een ORSY rek (ORSY staat voor orde en systeem), wat wij als Würth zijnde een klant kunnen aanbieden. 

Het overzicht is gecreëerd en het is een grote tijdwinst dat er zoveel mogelijk op één plek ingekocht wordt.

Ik ben er van overtuigd dat een goede relatie opbouwen niet zomaar in één of twee bezoeken is gebeurd, maar dat je elkaar daarvoor vaker moet spreken. Je moet goed kunnen overbrengen wat je allemaal kan betekenen voor een klant en de klik onderling moet er zijn.

Inmiddels zijn de eerste bestellingen gedaan, worden de ORSY stellingen geregeld en is de basis voor een langdurige relatie gelegd. Ik word er zo blij van dat we klanten op deze manier kunnen helpen! Dat is het mooie van ons beroep.

Enthousiast geworden na het lezen van het verhaal van Kevin? Bekijk dan onze vacatures.

Over Würth Nederland B.V.
  • Weinig hiërarchisch
  • Lage bureaucratie
  • Bedrijf met een toekomst visie
  • Onderdeel van kerngezond familiebedrijf
  • Succes en slim werken wordt beloond
  • Interne doorstroom mogelijk
  • Groot bedrijf, maar kleinschalig opgezet
Contactgegevens

Würth Nederland B.V.
Het Sterrenbeeld 35
5215 MK 's-Hertogenbosch
Nederland

+31 (0)73 - 629 1652
recruitment@wurth.nl

Naar contact