Ab Smit neemt Oliver Kühl mee op de fiets

Ab Smit neemt Oliver Kühl mee op de fiets

Ab Smit werkt al 9 jaar voor Würth, regio Amsterdam als VK2 vertegenwoordiger. Hij is begonnen met de divisie Maintenance, waarna de Metaal branche hieraan is toegevoegd. De week wordt door Ab opgedeeld in Noord, Oost, West en Zuid Amsterdam en op de vrijdag bezoekt hij de uithoeken. 1 keer in de twee weken worden de Amsterdamse grachten befietst, om zijn klantenkring in hartje centrum te onderhouden. Onze directeur Oliver Kühl is meegegaan en heeft samen met Ab de klanten in Amsterdamse centrum bezocht, op de fiets. Wij hebben Ab gevraagd naar zijn ervaring.

Wat was je eerste reactie toen je hoorde dat Oliver Kühl een mee-reisdag voorstelde?

‘’Wow, waarom? Hoezo dan? Ik schrok er in eerste instantie van. Je trekt meteen de link dat je iets fout hebt gedaan bij het idee dat jouw directeur met jou mee wilt reizen. Echter werd duidelijk dat dit niet de insteek was van de mee-reisdag. Oliver wil weten en zien hoe het personeel met zijn dag en klanten omgaat. ‘Een kijkje in eigen keuken nemen’. Zo ziet hij direct waar wij als vertegenwoordigers tegen aanlopen. Is het haalbaar ons aan de opgelegde regels te houden, moet er wellicht anders met dingen worden omgegaan, werkt het in de praktijk? Na dit te weten was ik niet bang om te vertellen dat wij centrum Amsterdam gingen bezoeken…. OP DE FIETS.” 

Had jij deze dag speciaal ingepland?

“Nee helemaal niet, ik heb gewoon de planning aangehouden. Dit is ook de insteek van de mee-reisdag en op deze manier krijgt Oliver het beste beeld van het werkveld.’’

Werd je anders behandeld door je klanten, omdat er een directeur meeging?

“Jazeker, dit was goed te merken. Een aantal klanten zijn ras-Amsterdammers, waardoor ik het een en ander moest vertalen om het ook begrijpelijk te maken voor Oliver. Ik heb gemerkt dat de aanwezigheid van Oliver indruk maakte bij klanten en dit heeft voor mij zeker meer deuren geopend. Klanten zijn overgehaald om over te stappen naar andere producten. Bij orders waar ik moeite mee had was Oliver het laatste duwtje in de rug om door te laten gaan. Kortom bij elke klant scoorde ik punten door de aanwezigheid van Oliver en werd het enorm gewaardeerd. Klanten boden ons verschillende rondleidingen aan, schreven meer orders en namen dingen meer aan. Het was echt een succes dag! Oliver mag van mij altijd wel meerijden.”

Tips voor andere vertegenwoordigers?

“Wees jezelf en doe je niet anders voor dan je bent. Op deze manier geef je ook een reëel beeld af. Blijf gewoon je eigen ding doen. Loop je tegen problemen aan, schakel de directie dan gelijk in. Zij zullen direct proberen om je verder te helpen. Vroeger reed de directie alleen mee met vertegenwoordigers die niet goed functioneerde, maar tijden zijn veranderd. Ze rijden nu met iedereen mee om een goed beeld te krijgen van het werkveld. Ik sta daar volledig achter”

Enthousiast geworden na het lezen van het verhaal van Ab? Bekijk dan onze vacatures.


Over Würth Nederland B.V.
  • Weinig hiërarchisch
  • Lage bureaucratie
  • Bedrijf met een toekomst visie
  • Onderdeel van kerngezond familiebedrijf
  • Succes en slim werken wordt beloond
  • Interne doorstroom mogelijk
  • Groot bedrijf, maar kleinschalig opgezet
Contactgegevens

Würth Nederland B.V.
Het Sterrenbeeld 35
5215 MK 's-Hertogenbosch
Nederland

+31 (0)73-6291911
recruitment@wurth.nl

Naar contact